Søgeoptimering udgør en stor del af din online marketing og det er en af de vigtigste discipliner at investere tid og penge i, når man vil have succes med sin webshop eller hjemmeside

 

Facts om søgeoptimering

Google bruger robotter til at indsamle data fra din hjemmeside eller webshop.

Ved søgeoptimering kigger Google blandt andet på:

  • Hvor mange gange optræder et søgeord eller sætning på hjemmesiden
  • Hvor hurtigt svarer hjemmesiden
  • Kvalitet af indhold på siden
  • Links på siden
  • .... og meget mere

Din hjemmesides popularitet vurderes ud fra hvor mange links, der er til den. Her er det vigtigt, at de sider, der linker, er populære og meget besøgte. De skal helst handle om det samme som din egen webshop eller hjemmeside. Google vægter også højt, om din webshop eller hjemmeside linker til de sociale medier såsom Facebook og LinkedIn. Om du er aktiv på de sociale medier.

Godt at vide om søgeoptimering og marketing

  

AdWords er svær at komme udenom

Det er en god ide at benytte Adwords i sin online marketing strategi. Det er med til at give de første vigtige leads og dermed øge besøgstallet på din website eller webshop.

Start ud med Google AdWords kampagner

 

LinkedIn er et godt online marketing værktøj

Opret en profil på LinkedIn og du er godt i gang med din online marketing. 

Kom i gang med LinkIn firmaprofil

 

Content Marketing er strategien bag søgeoptimering og marketing

Med en gennemtænkt og langsigtet strategi for hvorfor du er til stede på internettet, vil give dig et forspring med hensyn til søgeoptimering og marketing. Og din virksomhed vil således skille sig ud fra mængden.

Her er det vigtigt at fokusere på, hvilke kundesegmenter, du ønsker at henvende dig til, og dernæst hvad du kan tilbyde disse kunder. Har du mulighed for at tilbyde interaktion på hjemmesiden? Har du jævnligt nyt at fortælle? Har du eventuelt noget indhold, som kan gøre din hjemmeside interessant at besøge og fortælle andre om?

Godt at vide om søgeoptimering - hvilke discipliner er indeholdt?

Dine kunder benytter søgeord for at finde din hjemmeside og det er vigtigt for Google søgeoptimering af din webshop eller hjemmeside, at dine tekster for det første selvefølgelig indeholder relevant indhold - men også de relevante søgeord.

Det vil sige, hvilke søgeord forventer du kan give dig flest mulige besøg fra Google. Hvilke søgeord bliver benyttet mest, og hvor er chancen størst i forhold til konkurrencen.

Det er lige så vigtigt, at dine tekster indeholder den rette mængde af søgeord. Søgeord som er indarbejdet i læsevenlige og overskuelige websider. Søgeordene må også meget gerne have den rigtige placering i teksten. Det vil sige, at vigtige søgeord findes i overskrifter, i link-tekster og i billedtitler.

Det er godt, hvis man også kan få placeret nogle søgesætninger i indholdet. Mange brugere søger på specifikke udtryk og sætninger, og derfor vil det være en god idé også tage højde for dette. 

Sådan kan du få flere leads med Content Marketing & PR