Går du med tanker om at starte op på et nyt eksportmarked? Har du behov for en markedsanalyse til at komme i gang med eksport? Mangler du input til at få din hjemmeside, webshop eller dit markedsføringsmateriale gjort internationalt? Vi hjælper dig på vej med markedsanalyser, internationalisering af din markedsføring og hjemmeside samt skaber kontakt til eventuelle samhandelspartnere

Eksport skal betragtes som en investering i fremtidig vækst og spredning af risiko på flere markeder - en investering som ikke nødvendigvis giver overskud her og nu. Det er derfor fornuftigt at være godt forberedt inden opstart af eksport og vi anbefaler, at du begynder med:

 

1. Markedsanalyse

Når du vil i gang med at eksportere til andre lande, er der en del forhold, som er anderledes end på hjemmemarkedet. Blandt andet sprog, valuta, kultur, kunderne og markedsvilkår. En grundig markedsanalyse vil give dig et overordnet indblik i de nye markedsforhold og vil identificere mulige samarbejdspartnere, distributionskanaler, kundesegmenter og konkurrenter.

GLOKAL-Marketing kan hjælpe dig med at få lavet en markedsanalyse og vi forbereder en grundig rapport, som giver dig et godt generelt overblik - et GODT beslutningsgrundlag.

 

2. Vurdering af eksportmarked

Hvilket eksportmarked vil du gerne starte op på kan bestemmes ud fra

  • Eksportmarkedets størrelse
  • Eksportmarkedets nærhed
  • Sprog
  • Vækst på eksportmarkedet
  • Konkurrence-situationen

Hvordan vil du være til stede på eksportmarkedet

  • Via internettet
  • Via en lokal partner
  • Eller med egen organisation på stedet

Hvordan med kunderne

  • Tradition / Religion / Kultur
  • Medarbejderforhold
  • Antal på markedet
  • Størrelse på virksomheder - BtB
  • Betalingsmuligheder

Hvordan er markedsvilkårene

  • Er der vækst i landet / stabilitet
  • Infrastruktur
  • Eventuelle handelshindringer
  • Konkurrenterne
  • Prisniveau

 

3. Igang med eksport

En god måde at komme igang på et eksportmarked er at besøge relevante messer i området. Her kan du opsnuse hvilke konkurrenter, der eventuelt findes på markedet og se, hvordan de profilerer sig. På en messe kan du eventuelt også finde en samarbejdspartner, som kan hjælpe din virksomhed i gang på markedet.

En anden god metode er at kontakte lokale brancheforeninger eller marketing-bureauer. Her kan du få hjælp til at finde frem til kundesegmenter og eventuelt hjælp til at skabe direkte besøgsaftaler.

 

GLOKALISERING med GLOKAL-Marketing

 - få hjælp til opstart på eksportmarkedet

GLOKAL-Marketing kan hjælpe dig med at få lavet en grundig markedsanalyse, således du får et godt beslutningsgrundlag for din eksportstrategi.

Vi sørger for at få din hjemmeside og dit markedsføringsmateriale gjort internationalt. Vi sørger for oversættelser, billedmateriale, design, online markedsføring, søgeoptimering og gør din hjemmeside klar til den internationale scene.

Vi hjælper dig med at skabe kontakt til lokale samarbejdspartnere og deltager gerne i besøg på relevante messer.

Kontakt os for et uforpligtende møde på telefon 51565102 eller skriv til os her